niedziela, 5 sierpnia 2012

Sernik z owocami lata

Miałam do wyboru: sernik albo leniwe.
Za namową M. zabrałam się za ucieranie twarogu z jajkami.
Przepis ten zaczerpnęłam z blogu Liski, i ,co tu dużo mówić, po prostu musicie spróbować!
Lekko waniliowy smak, wilgotny słodki ser a do tego soczyste skarby lata.
Ciężko się oprzeć, po prostu niebo w gębie:)


Sernik z truskawkami i borówkami
800 g twarogu (mój był odchudzony, w oryginale wiejski)
5 dużych jajek
150 g cukru (dałam demerarę)
łyżeczka esencji waniliowej
1/4 łyżeczki soli (pominęłam)
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej (dałam 2)
ok 300 g truskawek i borówek, wymieszanych

Twaróg mielimy trzykrotnie, 
Miksując, stopniowo dodajemy cukier. Wbijamy po jednym jajku i wciąż miksujemy. Na końcu dodajemy esencję waniliową oraz mąkę.
Gładką masę przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około godzinę. Sprawdzamy patyczkiem, czy masa stężała; środek będzie bardziej wilgotny niż brzegi.
Sernik studzimy w lekko uchylonym piekarniku, następnie schładzamy w lodówce.
Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem .


PS. Ciężko poprzestać na jednym kawałku...;)

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny:) Anonimowych komentatorów proszę o podanie chociaż imienia. Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Zapraszam Was również do polubienia mojego profilu na Facebooku, a będziecie na bieżąco z nowymi wpisami:)