piątek, 2 listopada 2012

Zupa z porów i cieciorki wg Jamiego Olivera

Ta zupa jest banalnie prosta w wykonaniu, do tego pyszna i sycąca. Bardzo dobrze wpasowuje się w jesienną aurę, więc jeśli jeszcze nie próbowaliście, to mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni:)

Zupa z porów i ciecioki wg Jamiego Olivera
2 duże pory
2 puszki cieciorki
1 ziemniak
1 mała marchewka (to moja inwencja;)
3 ząbki czosnku
łyżka masła
2 łyżki oliwy
800 ml bulionu warzywnego
100 g parmezanu (dałam cheddar), startego
sól i pieprz do smaku


Warzywa umyłam, obrałam i pokroiłam.
Cieciorkę odcedziłam i przepłukałam wodą.
W rondlu rozgrzałam oliwę z masłem, następnie dodałam warzywa, chwilę podsmażałam, zalałam bulionem i gotowałam na średnim ogniu do miękkości.
Dodałam cieciorkę i drobniutko posiekany czosnek i gotowałam jeszcze przez chwilę.
Połowę zupy umieściłam w blenderze i dokładnie zmieliłam, po czym ponownie połączyłam z niezmieloną częścią; doprawiłam pieprzem i solą.

Zupę podałam w miseczkach, z dodatkiem sera, kilku kropli oliwy i świeżo zmielonego pieprzu.



2 komentarze:

  1. Ciekawa zupa, chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, tylko kilka składników i pełne zadowolenie gwarantowane:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny:) Anonimowych komentatorów proszę o podanie chociaż imienia. Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Zapraszam Was również do polubienia mojego profilu na Facebooku, a będziecie na bieżąco z nowymi wpisami:)