czwartek, 11 grudnia 2014

Cranberry, orange and almond pudding- czyli żurawinowy pudding Nigelli Lawson

Nie mogę uwierzyć w to, jak długo mnie tu nie było...prawie 3 miesiące!
Czas ucieka jak z bicza strzelił.
Odkąd jest z nami Mały Człowiek życie przyspieszyło przynajmniej trzykrotnie, a coś takiego jak 'czas wolny' znikęło ze słownika dnia codziennego.
Od miesięcy czeka na mnie kilka książek i jedyne czym się rozkoszuję póki co, to widok ich okładek.
Praca, dom i Maluch wypełniają każdą chwilę. W zasadzie brak czasu na sen; zwłaszcza, że Mały Człowiek z niezwykłą konsekwencją wybudza się co 2, czasem co 3 godziny......Bycie Mamą to wyzwanie!;)

Ale jest pięknie:) Przed nami pierwsze wspólne Święta, bieganina, przygotowania....na pewno będzie inaczej. Czekam na nie z niecierpliwością.

W tym roku zamiast dojrzewających pierniczków, wymagających wcześniejszego planowania i zagniatania, na stole zagości piernik, który można przygotować w niecałe 2 godziny. Czas to teraz towar na wagę złota, szukam więc inspiracji na szybkie, ale nie mniej smaczne, świąteczne potrawy.

I taki jest ten pudding. Przygotowywałam go już wielokrotnie, ale jakoś nie doczekaał się jeszcze publikacji. Przepis, z niewielkimi modyfikacjami, zaczerpnęłam stąd. 




Żurawinowy pudding Nigelli Lawson
500-600 g żurawiny (użyłam świeżej, ale może też być mrożona)
50 g masła
3 łyżki cukru (użyłam cukru light muscovado)

175 g mąki
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
130 g cukru (u mnie light muscovado; w oryginale 175 g)
120 g stopionego i przestudzonego masła
2 łyżeczki domowej kandyzowanej skórki pomarańczowej (w oryginale olejek pomarańczowy)
ok. 50 g płatków migdałowych (lub posiekanych migdałow bez skórki)

W rondlu rozpuść 50 g masła, dodaj umytą żurawinę i cukier i podgrzewaj mieszając tak długo, aż żurawina zacznie pękać i stanie się miękka- uważaj jednak aby nie gotować jej za długo; owoce nie powinny całkem się rozpaść.




Nagrzej piekarnik do 175 stopni.
W misce ubij jajka z cukrem, następnie dodaj stopione masło, mąkę, proszek do pieczenia i skórkę pomarańczową. Zmiksuj wszystko, po czym przełóż połowę masy do wysmarowanej masłem formy (u mnie okrągła, 26 cm średnicy). Na masę rozłóż równomiernie przygotowaną wcześniej żurawinę i nakryj ją pozostałą ilością ciasta. Wierzch posyp płatkami migdałowymi.
Piecz około 45-50 minut.

Deser podawaj jeszcze ciepły, z kwaśną śmietaną lub gęstym jogurtem.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie, przepysznie!
    Ja też zmniejszam ilość cukru w przepisach Nigelli...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pychota :) na pewno wypróbuję!

    Zapraszam do siebie! Dzisiaj propozycja pysznego śniadania - jajka w pomidorach!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pudding bardzo kuszący!
    Ale nie mogę uwierzyć, że to wpis z ubiegłego roku i nic potem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis, pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowity przepis, piękne zdjęcia i w ogóle fajny blog :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny:) Anonimowych komentatorów proszę o podanie chociaż imienia. Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Zapraszam Was również do polubienia mojego profilu na Facebooku, a będziecie na bieżąco z nowymi wpisami:)